Media, a reklama i działania marketingowe

Jeśli chcemy być skuteczni marketingowo, każdy przekaz reklamowy powinniśmy dopasować do grupy docelowej. Musimy zwrócić uwagę na to, aby komunikat, który wysyłamy był spójny zarówno w treści jak i w doborze odpowiedniego medium. Wyróżniamy media tradycyjne, takie jak telewizja, radio czy prasa oraz media elektroniczne (serwisy internetowe, radia internetowe). Powinniśmy wybierać media, które pozwolą nam na kontrolowanie budżetu, który przekażemy na reklamę. Musimy mieć na uwadze, że reklama w sieci jest o wiele tańsza niż w telewizji czy stacji radiowej, a odpowiednio targetowana potrafi być naprawdę skuteczna.

Reklama w Internecie jednak nie dla każdej grupy docelowej.

Reklama w sieci najprawdopodobniej nie dotrze do osób starszych, które nie interesują się nowoczesną technologią. Nie wszyscy mają przecież dostęp do sieci, a telewizję ma w domu niemalże każdy.  Jeśli więc nasza oferta jest skierowana do osób starszych, na reklamę w sieci powinniśmy przeznaczyć mniejszy budżet niż na inne formy reklamy.

 

 

Telewizja traci na skuteczności

Zarówno reklama w Internecie, jak i w telewizji ma swoje wady i zalety. Od lat mówi się, że reklamy w telewizji tracą na skuteczności i rzeczywiście – przerwy reklamowe są coraz dłuższe, a reklamy emitowane nieustannie mogą przynieść więcej szkód niż pożytku. Może i poinformujemy o swoich produktach bądź usługach większą rzeszę osób, ale czy zachęcimy ich do tego, aby zostali naszymi klientami? Niekoniecznie. Tak więc dobór formy przekazu musi zostać odpowiednio przemyślany. W końcu chcemy trafić do konkretnej grupy docelowej i sprawić, że oferowane przez nas usługi bądź towary ich zainteresują, prawda?

Facebook i Instagram dają możliwość precyzyjnego targetowania reklam

Chcąc zareklamować swoją firmę w sieci, mamy ogrom możliwości. Swoją ofertę możemy zaprezentować na portalach społecznościowych takich jak Facebook i Instagram bądź czytelnikom jednego z poczytnych portali internetowych.  Wymienione portale posiadają opcję płatnego promowania wpisów czy pozyskiwania fanów, obserwatorów. Mamy tutaj również możliwość zareklamowania witryny zewnętrznej (np. strony www.). W tym przypadku jednak cena takiej reklamy jest znacznie wyższa.

 

 

Skuteczne publikacje content marketingowe na portalach

Jeśli mamy sprecyzowaną grupę docelową, powinniśmy wybrać do promocji taki portal, na którym znajdują się przedstawiciele naszej grupy docelowej. Nie powinniśmy pojawiać się z naszą marką na portalach przypadkowych, które wybraliśmy kierując się wyłącznie ceną. Tego typu działania mogą nie przynieść spodziewanych efektów. A ceny portali potrafią być różne. Często zależą od takich parametrów jak wielkość portalu, jego historia, ilość odwiedzanych użytkowników i sposób indeksacji w Google.
Kluczem do sukcesu jest znalezienie złotego środka.
Wybierając odpowiedni portal powinniśmy kierować się celem, który chcemy osiągnąć. Z reguły nie powinniśmy wybrać te portale, które są odwiedzane przez niewielką grupę użytkowników, a koszt reklamy jest zawyżony. Powinniśmy z kolei wybierać takie, które mają wartość dla naszej marki i odpowiadają celom, które chcemy uzyskać.

Jeśli zależy nam na podniesieniu prestiżu naszej marki, powinniśmy pojawić się na dobrym portalu. Jeśli zależy nam tylko na pozyskaniu wartościowego linka do naszego serwisu, wówczas możemy wybrać mniejszy serwis.

[Głosów:7    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *