Mężczyźni w reklamach

Wizerunek mężczyzn w reklamach jest nam bardzo dobrze znany. Trzeba powiedzieć, że reklamy z udziałem kobiet i mężczyzn to coś, co przyciąga ludzi do ich oglądania w telewizji, czy też na plakatach reklamowych. W jakich jednak reklamach występują na ogół mężczyźni? Czy ich wizerunek jest prawidłowo wykorzystywany w obecnych czasach?

Stereotyp silnego mężczyzny

W wielu głowach utarło się przekonanie, że mężczyzna = siła, spokój, opieka, przywództwo. Ma to po części związek z czasami prehistorycznymi. I tak też mężczyzna w obecnych czasach przedstawiany jest w reklamie. Męskie perfumy, które sprawiają, że wszystkie kobiety mu ulegają. Maszynki do golenia, które pomagają pielęgnować brodę sprawiające, że mężczyzna ma piękny, seksowny zarost nadający mu charakter zawadiaki, łobuza kochanego przez kobiety.

Mężczyzna w dzisiejszych reklamach bardzo często przedstawiany jest jako pan i władca, którego mają słuchać wszystkie kobiety. Czy to dobry wizerunek mężczyzny? Oczywiście, że nie. Ponieważ kreuje on po części iluzję, której realni panowie chodzący po naszych ulicach nie są w stanie spełnić. Przez takie reklamy żyją oni w błogiej nieświadomości. Pozwala ona myśleć, że dany perfum sprawi, iż najpiękniejsze, długonogie modelki ulegną przed nimi na kolanach.

Nie zawsze jednak zapach perfum będzie tym co sprawi, że kobiety pokochają danego mężczyznę. Z drugiej strony są również kobiety, które marzą o takich silnych, barczystych łobuziakach i kupują dany perfum, golarkę swojemu mężowi z nadzieją, że jednak spowoduje u niego dany zakup jakąś zmianę. Takie stereotypowe traktowanie panów nie prowadzi do niczego dobrego.

Alkohole i papierosy

Aczkolwiek nie można zaprzeczyć, że są takie produkty, które przemawiają do klientów tylko przy pomocy mężczyzn. Mowa tutaj o papierosach i alkoholu, który lepiej wygląda w dłoniach panów niż kobiet. Przy czym jest jednak wyjątek. Wino jak najbardziej seksownie i uwodzicielsko wygląda przy kobietach. Jednak mocna wódka lub gin z tonikiem to jednak domena mężczyzn. Przywodzi ona bardzo często na myśl agenta brytyjskiego wywiadu – Jamesa Bonda.

Nawet, jeśli kobieta pali papierosy, to nie będzie ona tak samo przekonywująca jak mężczyzna, który mocno zaciąga się papierosem na ekranie telewizora. Pomimo tego, że w obecnym świecie mówimy stop stereotypom, to jednak kobieta z papierosem będzie przywodziła nam na myśl matkę dzieci, strażniczkę domowego ogniska i będzie wzbudzała u nas odrazę. Z kolei pewny siebie mężczyzna z papierosem w  ręce będzie postrzegany jako coś modnego, męskiego, silnego… Pomimo tego, że przecież palenie papierosów powoduje raka. Pomimo ostrzeżeń wiele osób chętnie chwyci po reklamowanego papierosa lub wódkę. Wszakże będzie idealnie nadawała się na męskie spotkanie z przyjaciółmi.

Nie nasza bajka

Niektóre kobiety widząc reklamę z udziałem mężczyzny doskonale wiedzą, że nie jest to jej świat. Pomimo tego, że przekaz reklamowy jest bardzo jasny i wyrazisty, dla niej on taki nie będzie. Nie ma się czemu dziwić. Wielu producentów reklam, osób odpowiedzialnych za stworzenie danej reklamy daje odczuć mężczyznom, że jest to produkt tylko dla nich.

Tutaj chodzi o ich męski świat, o tą część życia, gdzie nie każda kobieta ma szansę wstępu. Tak samo jak panie mają taki element życia, gdzie wpuszczają swoje przyjaciółki, a panów nie, tak samo mają panowie. Kobiety nie odczuwają takiego pociągu do picia piwa jak panowie. Widząc reklamę, gdzie grupa mężczyzn sączy piwo i przy okazji ogląda mecz piłki nożnej odnosi się wrażenie, że jest nam to potrzebne do tego, aby być jeszcze bardziej męskim i mocniejszym w oczach innych osób.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *