Multimedialność mediów

Na początku z przekazu multimedialnego zaczęli korzystać artyści, którzy z pomocą teledysków bądź klipów chcieli zwrócić uwagę społeczeństwa na istotne kwestie. Dziś, korzystają z niego wszyscy, gdyż przekaz multimedialny cechuje się wyższą skutecznością niż tradycyjny. Częściej niż dawniej wykorzystuje się również ikony, które uproszczają przekaz, sprawiając, że jest łatwiejszy w przyswojeniu przez społeczeństwo.

 

Kompleksowość przekazu

To co może zdziwić, to fakt, że przekazy multimedialne stosowane są właściwie wszędzie – zarówno w telewizji, radiu jak w sieci. Wyższą skutecznością cechują się bowiem kampanie reklamowe, w których wykorzystuje się materiały audio i video niż samą grafikę i tekst. Chętniej oglądamy bowiem filmy niż czytamy teksty reklamowe, a takie formaty reklamowe jak bannery czy butony cieszą się nikłą skutecznością ze względu chociażby na dodatki do przeglądarek, które je blokują.

 

Multimedialność mediów w internecie

Jak wspomnieliśmy wcześniej, multimedialność mediów stosowana jest w każdym medium. Jak wykorzystuję się ją w internecie? Chociażby poprzez treści video. Jeszcze do niedawna, w sieci prym wiodły teksty publikowane na poszczególnych portalach internetowych. Gdy powstał YouTube, zaczęto publikować na nim filmiki, często o zabawnej treści. Dziś, wiele portali internetowych zainwestowało środki w dział video, oferując swoim czytelnikom treści premium (wywiady z popularnymi artystami czy sportowcami).

 

W wysokiej jakości nagrania zainwestowało również wielu blogerów i vlogerów. Swoje nagrania prezentują na portalu YouTube, prezentując je szerszej publiczności. Ich inwestycja zazwyczaj na początku jest niewielka. Wystarczy zakupić dwie lampy imitujące światło dzienne, odpowiednio rozpraszające je oraz mikrofon krawatowy i lustrzanka bądź smartfon. Zakup tych urządzeń powinien w pełni wystarczyć do tego, aby nagrać materiał o przyzwoitej jakości.

Część blogerów, którzy nie zdecydowali się nagrywać vlogów, zdecydowało się natomiast nagrywać podcasty, często w formie wywiadów z innymi twórcami internetu.

Zarówno blogerzy, jak i vlogerzy są dla reklamodawców łakomym kąskiem, gdyż mają oddane grono fanów. Jeśli zareklamują coś „u siebie”, z dużym prawdopodobieństwem kupią to jego czytelnicy.

 

Multimedialność w stacjach radiowych i telewizji

Nikt nie ma wątpliwości co do tego, że w przypadku stacji radiowych tym przekazem multimedialny są oczywiście nagrania audio. W przypadku stacji telewizyjnych  – nagrania video. Jak więc widać, to internet oferuje najwięcej form przekazu. Dotarcie do użytkowników mogących być zainteresowanymi daną tematyką jest również stosunkowo proste i tanie.

[Głosów:4    Średnia:4.8/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *