Off Site w SEO i marketingu. Czy działania zewnętrzne mają sens dla pozycjonowania?

Jeszcze do niedawna pozycjonowanie stron zamykało się na dopasowywaniu treści wewnętrznych do magicznych algorytmów Google. I nikt nie przeczy, że to niezwykle ważna strategia SEO – do tej pory optymalizacja treści strony jest kluczowa. Jednak z biegiem czasu podejście do marketingu nieco się zmieniło. Na pierwszy plan powoli zaczynają się wysuwać działania Off Site. Dowiedz się, na czym polegają i jaka jest ich rola w SEO i marketingu.

Czynniki Off Site

To, co robimy na stronie internetowej – optymalizacja treści pod słowa kluczowe, meta opisy, architektura witryny – to czynniki, które wpływają na SEO On Site. Jak łatwo się domyślić Off Site będą ich przeciwieństwem. W skrócie można powiedzieć, że jest to zespół działań wykonywanych na zewnątrz, poza twoją stroną.

Lista czynników Off Site zdaje się być nieskończona i nie do końca zbadana. Niektórych rzeczy po prostu nie wiemy, ponieważ sposób działania algorytmów Google nie jest do końca odkryty. Jednakże warto wiedzieć, że jest kilka strategii, które mogą w tym wypadku pomóc. Najważniejsze dla SEO czynniki Off Site to:

  • Linki zewnętrze, czyli odwołania do twojej strony na serwisach zewnętrznych,
  • Wizytówki w mapach Google,
  • Personalizacja wyników,
  • Konkurencja,
  • Wpisy gościnne,
  • Influencer Marketing,
  • Social Media.

Linki zewnętrzne

W pewnym momencie Google zaczęło promować strony, które publikują wartościowe treści. Pytanie tylko, co dla algorytmów komputerowych w ogóle może oznaczać słowo „wartościowe”? Nie do końca wiadomo, ale zauważono, że jest kilka prawidłowości. To te strony, podstrony i witryny, które są chętnie odwiedzane przez innych. To też te, na których użytkownicy spędzają sporo czasu, a także te, którymi chętniej dzielą się z innymi. To znaczy, że umieszczają na swoich witrynach czy w mediach społecznościowych linki do tych stron.

Dlatego liczba linków zewnętrznych często decyduje o pozycji w wyszukiwarce. Linki zewnętrzne mają mnóstwo zalet, nie tylko związanych z SEO. To świetny sposób na pozyskanie nowej grupy klientów. Oczywiście dla każdego najcenniejsze są linki organiczne – te, które samoczynnie się generują dzięki dobremu contentowi. Jednakże ten efekt można nieco podkręcić odpowiednią strategią marketingową.

Służą temu wszelkiego rodzaju wpisy gościnne na innych blogach i stronach firmowych. Można także inwestować w artykuły sponsorowane, a w niektórych branżach świetnie sprawdza się także wymiana barterowa z influencerami.

Znaczenie social mediów

Działania Off Site obejmują także działalność w social mediach. Po pierwsze jest to możliwość uzyskania linków zewnętrznych – sami je generujemy, podlinkowując treści do swojej strony na Facebooku czy Instagramie. Po drugie social media mogą mieć olbrzymie znaczenie także z innych powodów.

To przestrzeń publiczna, gdzie ludzie mogą sobie coś polecać i przesyłać. Liczba udostępnień także ma znaczenie dla Google. Podobnie jak liczba polubień czy komentarzy pod postami. Oznacza to, że twoje treści są wartościowe, wiec należy je promować. Co więcej, social media to możliwość znalezienia nowej grupy odbiorców, którzy zechcą dowiedzieć się więcej o twojej stronie i twojej ofercie. To najlepsze miejsce na pozyskiwanie nowych klientów.

Znaczenie social mediów jest już ogromne, a z biegiem czasu może być coraz większe i ciągle się zwiększać. Dlatego warto mieć na względzie konieczność założenia profili i ich regularnego prowadzenia.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *