Radio, jego rozwój

Eksperci są bezwzględni – już jakiś czas temu stwierdzili, że radio przestanie wzbudzać zainteresowanie. I rzeczywiście, popularność stacji radiowych jest zdecydowanie mniejsza niż kilkadziesiąt lat temu Patrząc na to z drugiej strony, dawniej mieliśmy ograniczoną liczbę stacji radiowych.
Dziś, jest ich zdecydowanie więcej. Mało tego, spora część z nich jest dostępna w sieci, dzięki czemu, aby wysłuchać audycji nie trzeba mieć w domu radioodbiornika – wystarczy komputer i dostęp do sieci.
Również producenci sprzętu instalują radio w telefonach, a nawet w zegarkach.
Jak więc widzimy, dostęp do głoszonych przez stacje radiowe informacji oraz muzyki mamy dziś zdecydowanie bardziej uproszczony niż dawniej.

 

Stacje radiowe – jakie mają wady?

Minusem stacji radiowych, który każdy z nas dostrzega są długie bloki reklamowe.
Słuchając ich, pewnie każdy z nas odniósł wrażenie, że nie są one dopasowane do naszych potrzeb.

Zdecydowana większość społeczeństwa przestaje więc słuchać stacji radiowych, wybierając takie platformy ja Spotify i Tidal, gdzie dokonując niewielkiej opłaty można się cieszyć ulubionymi utworami bez jakichkolwiek przerw reklamowych.

Dziś, wiele stacji radiowych jest tematyczna. Oznacza to, że niezależnie od tego, jaką muzykę lubimy, na pewno znajdziemy stację radiową, która posiada ją w swojej ofercie.

 

Stacje radiowe i aplikacje muzyczne – jakie są ich wady i zalety?

Zarówno stacje radiowe, jak i aplikacje muzyczne posiadają swoje wady i zalety. Zacznijmy od zalet.

Stacje radiowe

  • Można ich słuchać, nie mając dostępu do internetu (są ogólnodostępne);
  • Możemy być na bieżąco z najważniejszymi informacjami z kraju i ze świata, ponieważ radio prezentuje najnowsze wiadomości;
  • Możemy usłyszeć w nim premiery najnowszych piosenek, które w Internecie nie zostały jeszcze zaprezentowane

Aplikacje muzyczne:

  • Można słuchać piosenek ulubionego wykonawcy bądź uwielbianego gatunku muzycznego;
  • Brak reklam (lub reklamy są rzadko emitowane)
  • Często, aplikacje są dostępne w wersji mobilnej, dzięki czemu można słuchać je zarówno na telefonie, jak i komputerze;
  • Ich zdecydowana większość jest w pełni darmowa.

 

No dobrze, powiedzieliśmy o zaletach, a jakie mają wady?
  • Stacje radiowe
    • Posiadają bloki reklamowe, w których reklamowane są produkty niedopasowane do grupy docelowej
    • Reklam jest zbyt dużo;
    • Brak ambitnej muzyki. Radio nie będzie nigdy grało muzyki, która w 100% będzie nam odpowiadała;
  • Aplikacje muzyczne
    • W wersji darmowej występują reklamy, które, mimo iż trwają krótko potrafią być irytujące.
[Głosów:6    Średnia:4.7/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *