Trendy marketingowe na rok 2021

Rok 2021 stanowi nie lada zagadkę zarówno dla właścicieli firm, jak i sztabów marketingowców, którzy za promocję tych koncernów są odpowiedzialni. Jego poprzednik za sprawą pandemii wywołał nie lada zamieszanie na rynku, dlatego też branża reklamowa stoi przed nie lada wyzwaniem, żeby przeobrażenia, które miały miejsce w 2020 roku efektywnie odpowiedzieć. Jakie trendy marketingowe będą dominowały w trwającym roku? Mamy kilka podpowiedzi!

Reklama skrojona na miarę

Przypadkowe kampanie zasięgowe przestały mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju marketingowego firm. Dzisiaj odbiorcy reklam są dużo bardziej świadomi i wymagający spersonalizowanych pod kątem  ich oczekiwań i zainteresowań. Dlatego rok 2021 to rok komunikacji skrojonej na miarę grup docelowych.  Segmentacja odbiorców pod kątem danych demograficznych, zainteresowań i informacji behawioralnych to absolutna konieczność w nowoczesnej reklamie. Do realizacji spersonalizowanych kampanii niezbędne będzie regularne gromadzenie danych oraz  właściwa segmentacja bazy i automatyzacja podjętych w oparciu o nią działań.

Siła marki osobistej

Employee Advocacy to jeden z ważnych trendów marketingowych na rok 2021. Strategia ta polega na komunikowaniu się z odbiorcami przy wykorzystaniu marek osobistych członków zespołu danego brandu. Statystyki pokazują, że treści udostępniane przy wykorzystaniu profili osobowych mają nawet ośmiokrotnie lepsze zasięgi niż te powielane z kanałów biznesowych. Digitalizacja motywuje marketingowców do wytyczania zupełnie nowych ścieżek zakupowych konsumentów.

To jesty Twój kawałek marketingowej podłogi

Budowanie społeczności w reklamie odgrywa istotną rolę od kilku lat, jednak w czasach pandemii na znaczeniu zyskują małe, silnie określone grupy. Niewielkie rzesze użytkowników skupione według wąskiej grupy zagadnień pozwalają dużo precyzyjniej docierać do zaangażowanych i lojalnych klientów. Dlatego budowanie ściśle określonych społeczności to ważny aspekt planu marketingowego firm w 2021 roku.

Content nadal is King

Content nadal króluje w świecie reklamy. Jednak apetyt wzrasta w miarę jedzenia, dlatego dzisiaj użytkownicy oczekują dużo bardziej specjalistycznych treści dostosowanych do ich zainteresowań. Ponadto publikacje powinny być możliwie najbardziej interaktywne oraz angażujące. Mile widziane wszelkie podcasty i materiały video. Poza tworzeniem treści powinniśmy dobrze opracować plan ich dystrybucji, bo właśnie dzięki odpowiednio dopasowanym do profilu naszej marki kanałom mamy szansę odnieść contentowy sukces.

Elastyczny plan to dobry plan

Rok 2020 nauczył nas, że nic nie jest dane raz na zawsze. Dlatego planując działania 2021 powinniśmy pozostać elastycznie. Przez zawirowania, które wydarzyły się za sprawą pandemii Internet to istne imperium marketingu, jednakże kanały online do promocji zaczęło wykorzystywać coraz więcej osób, dlatego poruszanie się po świecie reklamy internetowej wymaga nie tylko wiedzy, ale również ostrożności i zdolności szybkiego reagowania. Rok 2021 z pewnością będzie pełen marketingowych wyzwań. Jednak reklama to żywioł, więc jesteśmy przekonani, że marketingowcy pozostają w pełnej gotowości.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *