Czy reklama graficzna w Internecie nadal jest skuteczna?

Jeszcze do niedawna na reklamę w sieci decydowali się nieliczni, gdyż nie doceniano tej formy promocji. Czy słusznie? Nie. Dziś, reklama w sieci jest jedną z najpopularniejszych form promocji, na którą z roku na rok przeznacza się coraz większe budżety. Jedną z najpopularniejszych for reklamowych w sieci jest reklama graficzna – czy wciąż jest skuteczna? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w treści tego artykułu.

Reklama tradycyjna, a reklama w sieci

Na początku chciałbym wyjaśnić różnice między reklamą w sieci, a reklamą tradycyjną. Reklama tradycyjna sprawdza się dobrze w firmach ukierunkowanych na lokalny rynek. Z jej pomocą można zaprezentować się lokalnej społeczności i stosunkowo niewysokim kosztem dotrzeć do potencjalnych klientów. Nie zawsze się jednak sprawdza. Jeśli nasz biznes oferuje specjalistyczne usługi bądź produkty, może być nam trudno znaleźć wystarczającą liczbę klientów w okolicy. Wtedy, z pomocą przychodzi nam reklama internetowa, z której pomocą można zaprezentować się szerszemu gronu.

Gdzie wykorzystać reklamę graficzną?

Obecnie, reklama graficzna ewoluowała. Nie jest już wykorzystywana w taki sposób, jak jeszcze kilkanaście lat temu, gdy na każdej stronie internetowej zamieszczane były banery reklamowe, znacznie ją obciążające (przez takie reklamy, witryny często wczytywały się zdecydowanie wolniej co w czasach, gdy prędkość łączy była określana przez kilobity, znacznie uprzykrzało życie).

Teraz, reklamę graficzną wykorzystujemy między innymi w komunikacji za pośrednictwem portali społecznościowych. Najpopularniejszymi z nich w chwili obecnej jest Facebook, Instagram oraz Twitter. Reklama w formie graficznej często przedstawia aktualne promocje. Dzięki temu więcej osób może się o nich dowiedzieć, co przełoży się na zyski przedsiębiorstwa.

Jakimi innymi formami promocji w sieci warto się zainteresować?

Jeśli zależy nam, na tym, aby o naszej firmie dowiedziała się jak największa liczba osób, powinniśmy łączyć różne formy promocji, gdyż wyłącznie w taki sposób osiągniemy zadowalające efekty i sprawimy, że o naszym przedsiębiorstwie dowie się większa liczba osób.

Niezwykle skuteczną formą reklamy jest social media marketing, kampanie reklamowe prowadzone za pośrednictwem Google ADS oraz Facebook ADS, czy pozycjonowanie. Musimy  jednak liczyć się z tym, że pozycjonowanie w sieci jest niezwykle czasochłonne i nim zobaczymy efekty tej formy promocji, minie sporo czasu – miesiące, a nawet lata.

Czy reklama graficzna wciąż jest skuteczna?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywiście twierdzące. Reklama w sieci może być niezwykle skuteczna. Reklamę powinien przygotować profesjonalny grafik, który dokładnie wie, jak łączyć ze sobą poszczególne kolory i jakie są aktualnie obowiązujące trendy. Reklama, aby przyciągała uwagę musi być bowiem nowoczesna. Trzeba ją również przedstawić pożądanej grupie docelowej, aby przyniosły efekty, na których nam zależy.

Click to rate this post!
[Total: 8 Average: 4.9]

Jedna myśl o “Czy reklama graficzna w Internecie nadal jest skuteczna?

  1. ecommerce Odpowiedz

    Google ma bardzo rozbudowane mechanizmy reklamowe, a kampanie w Google są jednymi z najskuteczniejszych, więc warto zainwestować w tę formę promocji. Oczywiście nie w każdym przypadku się sprawdzi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *