Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing to, najkrócej mówiąc, promocja marki, oparta na rozpoznawalności i pozycji osób w tą promocję zaangażowanych, czyli influencerów. Jest to stosunkowo młoda, lecz prężnie rozwijająca się gałąź marketingu. Spróbujmy zastanowić się, na czym dokładniej ona polega i czy warto w nią inwestować.

Kim jest influencer?

Osoba zwana influencerem (ang. „ktoś mający wpływ na innych”) prowadzi najczęściej bloga lub vloga (video bloga). Tematyka, którą porusza dotyczy najczęściej jakiejś dziedziny życia, przez co uznawany jest za niezależnego eksperta. Influencera nazywayy także Liderem opinii. Osoby obserwujące wpisy czy filmy influencera – followersami. Ich liczba waha się zazwyczaj od kilku do kilkudziesięciu tysięcy, choć najpopularniejsi zyskują fanów na poziomie kilkuset tysięcy, czy nawet powyżej miliona (nazywamy ich wtedy celebrytami).

Tradycyjne reklamy w Internecie już od wielu lat nie są skuteczne, gdyż blisko połowa użytkowników sieci blokuje je tzw. adblockerami, a pozostali nie zwracają na nie uwagi. Skoro trzeba dotrzeć do internautów innymi sposobami, bardzo prężnie rozwinął się marketing internetowy, którego jednym z przykładów jest właśnie influencer marketing. Według różnych badań ponad 80% konsumentów ufa rekomendacjom zaufanych osób w sieci. Musimy mieć świadomość, że nie wystarczy jeśli zaprosimy do współpracy influencera z dużą liczbą followersów i sukces będzie zagwarantowany.

Na pewno nie powinniśmy za kampanię promocyjną zabierać się sami, tylko skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingowej. Zapewni nam ona właściwe jej zaplanowanie, dokładną analizę sytuacji marki, no i przede wszystkim wybór odpowiedniego influencera. Może to być kluczowy krok do powodzenia kampanii, czyli tzw. ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji). Wybór osoby nieprzewidywalnej, zbyt kontrowersyjnej, czy też zajmującej się wieloma produktami może spowodować niewielki czy wręcz negatywny skutek.

Microinfluencerzy i nanoinfluencerzy

Dlatego też w ostatnim czasie obserwuje się trend w wykorzystaniu tzw. mikroinfluencerów, którzy posiadają poniżej 20-30 tysięcy fanów. Posiadają dużą wiadygodność i są zżyci ze swoimi odbiorcami. Bardzo często też, skupiają się na konkretnej branży, dlatego ich głos, jako lidera opinii zyskuje mocniejsze znaczenie. Zjawisko to sprawia, że coraz częściej wykorzystujemy także tzw. nanoinfluencerzy, czyli osoby z liczbą fanów poniżej tysiąca.

Tak więc widać, że możliwości w influencer marketingu są ogromne. Właściwie każda osoba specjalizująca się w wytwarzaniu treści na konkretny temat, która ma pewien krąg odbiorców możezostać influencerem. Każda może promować jakąś markę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *