Korzystanie z telewizji i radia zazwyczaj ogranicza się do obejrzenia ulubionego programu rozrywkowego bądź wysłuchania piosenki. Często, korzysta się z tych mediów w celu wysłuchania bądź obejrzenia wiadomości. Oznacza to więc, że zarówno telewizja, jak i stacje radiowe służą głównie do budowania opinii i przekazywania informacji. Rozrywkę w zdecydowanej większości zapewnia sieć i takie portale internetowe jak YouTube czy Netflix. Ogromną popularnością cieszą się również portale z memami, które ukazują rzeczywistość w sarkastyczny sposób i często odnoszą się do aktualnej sytuacji politycznej bądź wydarzeń, które miały bądź będą mieć miejsce.
Sposobów na budowanie przekazu medialnego jest mnóstwo – poza tekstami można wykorzystać w nim materiał video, audio bądź graficzny.
Opinie, które pojawiają się na temat naszej firmy w sieci należy monitorować i wszystkie konsekwentnie notować. To niezwykle istotne, aby słuchać klientów, gdyż tylko w taki sposób możemy oferować swoje usługi na coraz wyższym poziomie. Gdy wiemy, co zarzucają nam klienci, możemy wykorzystać to budując wspomniany przekaz medialny.
Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby być ekspertem w danej branży – wizerunek prowadzonej przez niego firmy jest równie istotny. Oferując usługi na niskim poziomie, czy mając opóźnienia w ich realizacji działamy na szkodę swojej firmy. Jeśli nie jesteśmy w stanie sami zapanować nad terminami, wydelegujmy to zadanie jednemu z naszych pracowników.
Jak zbudować wizerunek eksperta?
- Oferujmy usługi na wysokim poziomie – wystrzegając się partactwa zaskarbimy sobie sympatię klientów;
- Zainwestujmy w stronę internetową i blog – na stronie internetowej będziemy mogli zaprezentować ofertę swojej firmy oraz portfolio, natomiast na blogu możemy zgłębiać tajemnice oferowanych przez naszą firmę usług;
- Zainwestujmy w reklamę natywną – to najsubtelniejsza forma reklamy, cechująca się ogromną skutecznością;
- Załóżmy konta na portalach społecznościowych. Z pomocą Facebook’a czy Instagrama możemy zaprezentować oferowane przez siebie usługi oraz publikować porady w formie infografik;
- Nie bójmy się pomagać. Mając wiedzę nie bójmy się jej wykorzystywać. Jeśli ktoś poprosi nas o pomoc i wiemy, że udzielenie odpowiedzi nie zajmie nam dłużej jak kilka minut, zróbmy to, a kto wie – może w przyszłości zostanie naszym klientem?
Stosując się do powyższych rad bez najmniejszego problemu powinniśmy zbudować wiarygodność w sieci i markę eksperta.