Współpraca z influencerem to obecnie gwarancja powodzenia kampanii. Jak znaleźć influencera do współpracy to zagadnienie poruszane przez wiele agencji marketingowych. Mianem influencera określa się osobę, która tworzy treści na określony temat i umieszcza je w sieci – najczęściej w social mediach, to znaczy na Instagramie, Facebooku i TikToku. Influencerem może być vloger, bloger lub osoba publiczna. Jak znaleźć influencera do współpracy? Trzeba poświęcić sporo czasu na poznanie świata mediów społecznościowych, by zauważyć, kto i w jaki sposób może stać się częścią kampanii reklamowej danej marki.
Istota influencer marketingu
Czym jest influencer marketing prawdopodobnie wie każdy, kto choć trochę interesuje się marketingiem internetowym. Wspólne działania marki ze znaną osobą przede wszystkim budują pozytywny wizerunek firmy i otwierają drogę do różnych grup docelowych. Rekomendowane przez influencerów produkty i usługi są chętnie wybierane przez konsumentów. Dzieje się tak między innymi dzięki zaufaniu, jakim odbiorcy darzą swoich idoli, którymi niewątpliwie dla wielu są właśnie osobowości internetowe. Pierwsza myśl sporej części początkujących marek brzmi: „jak znaleźć influencera, który zechce pomóc nam w promocji naszych produktów?”.
Zalety współpracy z influencerem
Zanim zastanowimy się, jak znaleźć influencera, który będzie odpowiedni do zaplanowanej przez nas kampanii, powinniśmy zdać sobie sprawę, jak dużo zalet ma współpraca z taką osobą. Do niewątpliwych zalet współpracy z influencerem należy ułatwienie dotarcia do jasno określonej grupy docelowej. Trzeba dodać, że społeczność influencerów zazwyczaj jest zaangażowana w to, co publikuje ulubiony twórca. Fakt ten ma przełożenie na wyniki kampanii, zwiększenie ruchu na stronie reklamodawcy.
Dla niektórych istotne są również koszty współpracy z influencerem. Często stanowią równowartość tego, co przeznacza się na reklamy na Facebooku czy marketing w wyszukiwarkach, a efekty są nieporównywalnie lepsze. Za influencerem stoi grono aktywnych użytkowników, statystyki reklam sponsorowanych to czasami tylko puste liczby, które nie mają przełożenia na konwersję. Zatem jak znaleźć influencera? Trzeba wiedzieć, kogo się szuka.
Jak znaleźć influencera co współpracy?
Poszukiwania odpowiednich osób do zaplanowanej kampanii wcale nie muszą być trudne. Marketerzy wiedzą, jak znaleźć influencera, który spełni wszelkie założenia. Taka osoba przede wszystkim powinna być wiarygodna w tym, co robi. Społeczność w mediach społecznościowych jest bardzo wyczulona na nawet najdrobniejszy fałsz.
Angażując influencera, warto sprawdzić, jakimi wartościami się kieruje oraz jakich ludzi gromadzi wokół siebie, by móc sprawdzić, czy te dwa światy – marki i influencera – mają szansę razem zaistnieć w świadomości odbiorców. Jak znaleźć influencera do współpracy? Czy ta osoba musi mieć zasięgi liczone w setkach tysięcy? Niekoniecznie. Czasem lepiej postawić na kogoś, kto ma mniejsze zasięgi, a bardziej zaangażowaną społeczność niż osobę, która cieszy się imponującymi statystykami, lecz za nimi nie stoją autentycznie zainteresowani ludzie.