Kampania marketingu szeptanego kojarzy się z dyskusjami na forach dyskusyjnych.
Dla osób niewtajemniczonych, na tym kończy się wiedza na temat tego narzędzia.
Marketing szeptany, poza powyższym stwierdzeniem, że to dyskusje na forach internetowych, jest idealnym sposobem komunikacji, który pozwala na precyzyjne dotarcie do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą.
Jest to pojęcie dość szerokie i pojemne. Poza samą dyskusją na forach, to również dyskusja w wielu innych miejscach – na blogach, na portalach, w społecznościach. To również zamieszczenia pozytywnych opinii na serwisach z opiniami, na Mapkach Google itp.
Mało kto jednak wie, że kampanię marketingu szeptanego można prowadzić również w social media, głównie na Facebooku.
Jaką kampanię można prowadzić na Facebooku?
Social media stały się bardzo popularnym miejscem prowadzenia kampanii marketingowych głównie przez możliwości reklamowe jakie oferują reklamodawcom oraz dzięki liczbie użytkowników, które z nich korzystają.
Facebook daje możliwość prowadzenia sponsorowanych kampanii reklamowych. Ustawia się je w menedżerze reklam. Podczas tworzenia kampanii wybieramy parametry kampanii, które nas interesują. Możemy ustawić tutaj cele kampanii, które chcemy zrealizować, możemy określić grupę docelową – jej wiek, lokalizację, zainteresowania. Sami określamy kwoty, które mamy do dyspozycji i które chcemy wydać na kampanię.
Tworząc taką kampanię mamy bardzo precyzyjny mechanizm targetowania. I to ten mechanizm jest tym, co sprawia że kampanie w social media są tak atrakcyjne.
Platforma daje nam również możliwość prowadzenia swojego profilu firmowego, tzw. fan page. Nie jest to jednak obecnie rekomendowane, głównie przez mocno ograniczane zasięgi organiczne. Obecnie bez płatnej promocji, prowadzenie profilu firmowego nie ma najmniejsze sensu.
Social media można jednak wykorzystać w nieco inny sposób.
Coraz popularniejsze stają się grupy dyskusyjne. To na nich zaczyna się odbywać większość komunikacji. To w grupach użytkownicy szukają pracy, rozmawiają na interesujące ich tematy. To tu promowane są marki i produkty. To tutaj użytkownicy polecają sobie i rekomendują określone rozwiązania. Nie robią już tego na profilach firm.
To tutaj, w grupach dyskusyjnych w social media można prowadzić kampanię marketingu szeptanego. Rekomendacje i polecenia produktów, które czynimy w tych grupach, z wiarygodnych, naturalnie wyglądających profili są skuteczne i wpływają na sprzedaż. Działania wyglądają tutaj bardzo podobnie jak na forach dyskusyjnych. Należy je jednak prowadzić z umiarem. Nie można zamieszczać zbyt dużo wpisów na konkretnej grupie, bo będzie wyglądało to mało wiarygodnie i doprowadzi do usunięcia wpisów i profilu z grupy. Jeśli prowadzić kampanię WoMM na grupie na Facebooku będziemy z kilku profili, możemy doprowadzić do zgłoszenia wszystkich do moderacji, a w konsekwencji do usunięcia ich z platformy.
Działania takie należy prowadzić umiejętnie.
Jeśli jesteś zainteresowany taką kampanią skontaktuj się z nami: biuro@adrenalinemd.pl