Jaki jest koszt marketingu szeptanego i czym w ogóle jest marketing szeptany? Te pytania wciąż się pojawiają, ponieważ jeszcze wiele osób nie wie czym jest marketing szeptany
i dlatego też nie jest on wykorzystywany. Przez to firmy tracą wiele korzyści jakie może im zapewnić buzz marketing (inna nazwa na marketing szeptany). Przez to, że większość firm obecna jest w Internecie i tam prowadzi swoje działania promocyjne tam też klienci zaczynają o niej mówić. Marketing szeptany wykorzystywany jest po to, aby właśnie te dyskusje zapoczątkować. Ale może zacznijmy od początku.
Czym jest marketing szeptany?
Marketing szeptany polega na wywoływaniu dyskusji wokół marki wśród klientów. Z tym, że musi się to dziać w sposób jak najbardziej subtelny, tak aby konsument nie zorientował się, że ma do czynienia z reklamą. Buzz marketing to też docieranie z informacją o produkcie, usłudze lub całej marce do zainteresowanych klientów bądź kontrahentów. Marketing szeptany wywołuje pozytywne reakcje i zachęca konsumenta do wypowiadania się na temat marki oraz dzielenia się pozytywną opinią o niej z innymi. Dodawanie komentarzy, poradników, porad i informacji to również marketing szeptany.
Dzięki takim działaniom marka staje się bardziej widoczna dla konsumentów. Właśnie często pod ich wpływem klient podejmuje decyzje zakupową. A w jakim celu są one podejmowane? Głównym celem marketingu szeptanego jest zainteresowanie danym produktem klienta i zmotywowanie go do dyskutowania na jego temat. Kolejnym celem może też być kreowanie trendów na użytkowanie danego produktu. Określone formy marketingu szeptanego mają trochę inne zamierzenia.
Jakie są rodzaje marketingu szeptanego?
Marketing szeptany można podzielić. Możliwe jest rozróżnienie następujących form buzz marketingu.
- Trendsetting – jest to podjęcie współpracy z osobą wpływową, która poprzez polecanie danego produktu, tworzy nowy trend na konsumpcję danej marki lub produktu, wśród swoich odbiorców w oczach, których jest szanowana i uznawana za autorytet.
- Evangelist marketing – są to działania, które prowadzą do stworzenia silnej więzi między konsumentem, a marką. Jest to silne przywiązanie do niej samej, jej produktów lub usług. Wokół marki tworzy się wówczas społeczność, która jest bardzo entuzjastycznie do niej nastawiona i poleca ją swoim bliskim. Można powiedzieć, że wtedy klienci stają się jej ambasadorami, ponieważ są jej najlepszą i najbardziej wiarygodną reklamą.
- Product seeding – to natomiast jest udostępnianie produktu influencerowi, który zwykle dokonując jego recenzji poleca go swoim odbiorcom. Recenzja taka może zostać zamieszczona jako filmik na YouTube bądź relacja na Instagramie. Obecnie wykorzystywanie osób, które mają swoje większe lub mniejsze grono odbiorców, jest jednym z najlepszych sposobów na reklamę, ponieważ zwykle osoba taka jest dla nich wiarygodna, a co za tym idzie promowana przez nią marka również.
- Cause marketing – to działanie polegające na wspieraniu określonych inicjatyw społecznych, które dla danej grupy docelowej są ważne. Dzięki temu konsumenci zaczną uważać taką markę, za wartościową i godną ich uwagi.
Ale odpowiedzmy też na pytanie jaki jest koszt marketingu szeptanego?
Jaki jest koszt marketingu szeptanego?
Jaki jest koszt marketingu szeptanego? To główne pytanie jakie zadają sobie prezesi i inne osoby zastanawiające się nad wprowadzeniem tego typu działań w swoich firmach. Niestety nie można podać tylko jednej odpowiedzi, ponieważ różne agencje marketingowe, ale też freelancerzy mogą oferować zupełnie inne cenniki. Jednak warto spojrzeć na to w taki sposób, że aby praca została wykonana dobrze wymaga to od danej osoby dużego zaangażowania i poświęcenia sporej ilości czasu, dlatego też musi swoje kosztować.
Jeśli więc taka osoba na pytanie jaki jest koszt marketingu szeptanego? Podaje bardzo niską cenę może to mówić o niskiej jakości świadczonych przez nią usług. Dlatego też odpowiedź na pytanie, jaki jest koszt marketingu szeptanego może być następująca od około 3000 do 4000 złotych miesięcznie przy 200 bądź 300 wpisach. Do głównych zadań osoby prowadzącej taką kampanie należy sprawdzanie mediów społecznościowych, dodawanie wpisów, zapoznawanie się z tematyką dyskusji, a także analizowanie wyników prowadzonej kampanii. Wszystko to wymaga dużego zaangażowania i skuteczności.