Marketing internetowy jest to obecnie najskuteczniejszy sposób dotarcia do klienta. W niniejszej publikacji postaramy się odpowiedzieć na pytanie jaka jest jego definicja i dlaczego warto się na niego zdecydować?
Czym jest marketing?
To nic innego jak proces społeczny, który oparty jest na komunikacji z drugim człowiekiem. Często nazywamy go również strategią bądź działaniem, którego głównym celem jest dotarcie do jak największej ilości osób i zainteresowanie ich naszym produktem. Narzędzia marketingowe stają się coraz bardziej rozbudowane, w związku z tym możliwe jest coraz precyzyjniejsze mierzenie skuteczności prowadzonych działań. Narzędzia te pozwalają nam na dotarcie i przeanalizowanie potrzeb naszej grupy docelowej.
MARKETING i PROMOCJA – czy jest tym samym?
Niestety, wiele osób niesłusznie stawia marketing i promocję na równi. O ile sama promocja ma za zadanie sprawić, aby o naszym produkcie bądź usłudze dowiedziało się jak najwięcej osób, o tyle marketing obejmuje również:
- Wprowadzenie danego produktu bądź usługi na rynek;
- Ustalenie cen oraz tego, w jaki sposób będziemy dostarczali nasze produkty finalnym odbiorcom;
- Analizę prowadzonych działań marketingowych oraz wprowadzania zmian mających za zadanie zwiększyć potencjał naszego produktu bądź usługi.
Czym jest marketing internetowy?
Jest to najprężniej rozwijająca się dziedzina marketingu. Każdego roku budżety, które przeznaczane są na reklamę w sieci są coraz większe. I nie ma w tym absolutnie niczego dziwnego, ponieważ z Internetu korzysta coraz więcej osób. Znajdziemy wśród nich osoby zainteresowane nawet bardzo niszowymi produktami i usługami, jednak musimy wiedzieć, w jaki sposób do nich trafić.
W jaki sposób firmy trafiają ze swoją ofertą do potencjalnych klientów?
Obecnie, wykorzystuje się naprawdę wiele narzędzi, dzięki którym można zaprezentować swoją ofertę jak najszerszemu gronu. Zalicza się do nich:
- Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google – ma za zadanie wznieść naszą stronę w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google (składa się na nie: optymalizacja strony, zapełnienie strony wysokiej jakości treścią oraz pozyskiwanie linków z mocnych domen z historią);
- Reklama kontekstowa – najpopularniejszą siecią jest Google ADS oraz Facebook ADS (korzystając z nich możemy być pewni, że bez najmniejszego problemu dotrzemy do naszej grupy docelowej);
- Video Marketing – nośnikiem reklamowym jest film reklamowy (często działania prowadzone są na portalu YouTube);
- Mailing – polega na wysyłce odpowiednio zredagowanej wiadomości e-mail do osób, które wpisują się w naszą grupę docelową;
- Content Marketing – nośnikiem reklamowym w tym przypadku jest wysokiej jakości treść publikowana na poczytnych portalach;
- Marketing wirusowy – polega na stworzeniu materiału o potencjale viralowym (jest on dystrybuowany przez innych użytkowników);
- Social media – odpowiednio prowadzone konta na portalach społecznościowych mogą nie tylko pozyskać wielu klientów, ale i zbudować firmie wizerunek eksperta.