Marketing tradycyjny a marketing internetowy, który lepszy?

Obecnie, każdy może założyć firmę. Chcąc osiągać wysokie zyski, należy jednak zadbać o nieustanny napływ nowych klientów. Tylko z ich pomocą zyski naszego przedsiębiorstwa będą nieustannie wzrastać. Żeby pozyskać wystarczającą liczbę klientów, należy się odpowiednio zareklamować. Jeszcze do niedawna, prym wiodła reklama tradycyjna, obecnie coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z oferty marketingu internetowego. Dziś opiszemy zarówno tradycyjne formy marketingu jak internetowe oraz opiszemy ich zalety i wady.

Marketing tradycyjny – czym jest?

Gdy internet nie był rozpowszechniony, firmy reklamowały się zazwyczaj za pośrednictwem plakatów, broszur oraz ulotek. Te formy promocji są stosowane po dziś dzień, szczególnie poprzez firmy, które swoją ofertę chcą skierować do lokalnej społeczności. Zazwyczaj są to sklepy z odzieżą, restauracje oraz pizzerie.

Marketing tradycyjny to również reklama w prasie lokalnej, stacjach radiowych oraz telewizji, która ze względu na zasięg jest zdecydowanie droższa.

 

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to działania w sieci mające za zadanie poinformować innych o istnieniu danej firmy oraz zareklamowaniu jej produkty bądź usługi.  Marketing internetowy zazwyczaj prowadzimy za pośrednictwem portali społecznościowych, opiniotwórczych oraz informacyjnych.

Kiedy zdecydować się na marketing internetowy, a kiedy na marketing tradycyjny?

Jak wszystko, reklama również wymaga dywersyfikacji. Zależnie od prowadzonego typu przedsiębiorstwa, sprawdzą się zupełnie inne formy reklamy. Należy badać skuteczność każdej z nich i próbować je optymalizować, a z tych, które nie przynoszą absolutnie żadnych efektów, rezygnować.

Reklama tradycyjna świetnie sprawdza się w przypadku firm działających lokalnie – jeśli jednak zdecydujemy się poprowadzić działalność oferującą specjalistyczne produkty bądź usługi, z których skorzystać zapragnie garstka, dobrze byłoby taką firmę zareklamować w sieci, gdyż szansa na pozyskanie większej liczby klientów i tym samym zwiększenie zarobków swojej firmy w tym przypadku znacznie wzrasta.

 

Chcąc natomiast zareklamować się w sieci, warto zadbać o odpowiednie zaprezentowanie oferty swojej firmy.  I dlatego wykonanie strony internetowej warto byłoby powierzyć profesjonalistom. Żeby pozyskać na stronę internetową ruch należy ją odpowiednio zareklamować. Można to zrobić, decydując się na wykupienie płatnej reklamy (szczególnie dobrze sprawdza się Google ADS oraz Facebook ADS) bądź pozycjonując stronę (zadanie to również warto byłoby powierzyć profesjonalnej firmie, gdyż samemu można wyrządzić sobie dużą krzywdę).

Jaka forma reklamy jest najlepsza?

Na to pytanie nie można niestety udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdyż każdy biznes jest inny i wymaga innych form pozyskiwania klientów. Żeby osiągnąć zadowalające efekty warto łączyć różne formy promocji i sprawdzać, co w przypadku naszej firmy sprawdza się najlepiej. Mimo że reklama internetowa potrafi przynieść fenomenalne efekty, nie ograniczajmy się wyłącznie do niej – reklama tradycyjna również potrafi być skuteczna jednak zawsze warto poradzić się sprawdzonej agencji marketingowej przed rozpoczęciem swoich działań

Click to rate this post!
[Total: 7 Average: 4.9]

2 myśli o “Marketing tradycyjny a marketing internetowy, który lepszy?

  1. sceptyk Odpowiedz

    Internet wszystko wypiera. Tradycyjny marketing również. Więc odpowiedź jest prosta, lepszy Internetowy. niedługo wszystko będzie tylko w Internecie.

    • biznes rodzinny Odpowiedz

      Ja się nie zgodzę z przedmówcą. Może i wypiera wszystko internet, ale dla małych biznesów (lokalnych) lepsza jest tradycyjna reklama, taka jak choćby ulotki czy promocje dla stałych klientów. Internet jest dobry jeśli już firma jest rozpoznawalna i ma aspiracje do tego, żeby wyjść na cały kraj.
      Sam mam taki biznes. Startowaliśmy kilka lat temu, postawiliśmy na tradycyjne dotarcie. Długo nie mieliśmy nawet strony internetowej. A biznes się rozwinął. Teraz chcemy otworzyć placówki w kilku miastach, zrobiliśmy stronę, zaczęliśmy współpracować z agencją marketingową i się rozwijamy. Ale to dopiero teraz wchodzi Internet, kiedy chcemy czegoś więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *