Rabaty dźwignią handlu? W pewnym sensie tak, bo uwielbiamy kupować w promocji. Zniżki szczególnie w internecie, gdzie bez większego wysiłku można porównać ofertę kilku sklepów są niezwykle ważnym elementem budowania sprzedaży. Jak jednak przeceniać, żeby nie przesadzić i nie tracić cennej marży? Mamy kilka porad na temat budowania polityki rabatowej sklepu internetowego.
Wojna cenowa nie bierze jeńców, bowiem w przypadku sztucznego zniżania cen tracą przede wszystkim właściciele sklepów online. A jednak handel w sieci bez przecen praktycznie nie istnieje. Jak, więc znaleźć złoty środek na to, żeby przeceniać, ale jednocześnie nie stracić? Jak zaplanować promocję, żeby dając jednocześnie zwiększyć zyski. I najważniejsze: W jaki sposób zainteresować klienta promocją? Istnieje kilka niezawodnych sposobów!
Kupony dla wybranych
Zwykła zmiana ceny to współcześnie nieco za mało. Klienci szukają czegoś bardziej interesującego niż klasyczne przekreślenie ceny. Dlatego ogromną popularnością cieszą się kupony rabatowe, które wzbudzają zainteresowanie i dają odbiorcom poczucie wyjątkowości.
Darmowa dostawa – dobra alternatywa
Ciekawym rozwiązaniem zastępującym klasyczną przecenę są promocje oparte na darmowej dostawie. Tego typu akcje w e-commerce cieszą się dużą popularnością, bowiem w oczach klientów są postrzegane, jako wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom. Istotne w takiej inicjatywie jest to, żeby właściwie określić próg kwoty zakupów, od której będzie obwiązywał transport gratis. W przypadku większych gabarytowo towarów ciekawym rozwiązaniem jest dołożenie do darmowej dostawy jest również wniesienie o ile wartość zamówienia na to pozwala.
Promocje chodzą parami, czyli kupuj więcej
Ciekawym rozwiązaniem zwiększenia wartości koszyka zakupowego jest wprowadzenie rabatów dla zakupów powyżej jakiejś kwoty lub w sytuacji, kiedy kupujemy kilka sztuk tego samego towaru. Dzięki temu skłaniamy klientów do większych zakupów notując lepsze wyniki sprzedażowe. Promocje tego typu mają sens w przypadku sprzedaży komplementarnej, jak na przykład w przypadku zestawów mebli ,czy towarów szybko zbywalnych jak na przykład środków czystości lub bielizny. Ciekawym rozwiązaniem w przypadku tańszego asortymentu jest też zainicjowanie akcji kup 2, a 3 produkt otrzymasz w prezencie.
Rozpieszczaj klienta
Poza klasycznymi przecenami ciekawym narzędziem wspierającym wzrost konwersji w e-commerce są też programy lojalnościowe, w których klienci gromadzą punkty i wymieniają je później na prezenty lub rabaty. Interesującym rozwiązaniem jest też dokładanie już na etapie koszyka zakupowego prezentów, dzięki czemu przyśpieszamy decyzję zakupową i zmniejszamy ilość przerwanych transakcji. Polityka rabatowa to niezwykle ważny aspekt budowania strategii sprzedaży w sklepie internetowym. Warto, więc budować ją w takim sposób, by nie była dziełem przypadku, ale pomysłem opartym na silnej strategii.