Marketing szeptany to jedna z najbardziej skutecznych form promocji w branży gastronomicznej. Uważacie, że to puste stwierdzenie, bo czujecie się nie do końca przekonani do tego typu kampanii? W takim razie zacznijmy od początku, pomijając kwestie biznesowe. Wybierając się z rodziną do restauracji, gdzie najczęściej szukacie opinii na temat danego lokalu, żeby uniknąć faux pas. W wyszukiwarce Google!
Marketing szeptany restauracji, z czym to się je?
Zastanawiacie się czym w ogóle jest ten słynny marketing szeptany? Śpieszymy z podpowiedziami! Otóż w uproszczonej definicji jest to zbiór działań, jakie podejmowane są przez firmy w celu wywołania u klientów chęci stworzenia pozytywnej rekomendacji na temat danego produktu, marki lub usługi. W efekcie działań z zakresy buzz marketingu klienci wymieniają się pozytywnymi opiniami na temat naszej oferty rozbudzając zainteresowanie nią. Dzięki tego typu działaniom konsumenci darzą firmy większym zaufaniem i uważają je za wiarygodne.
Skuteczna strategia pilnie potrzebna
Oczywiście, jeśli jedzenie, które podajemy naszym klientom jest naprawdę dobre, część z nich nie będzie potrzebowała zachęcenia do tego, żeby podzielić się opinią na jego temat w świecie online. Jednak to tylko przysłowiowa kropla w morzu potrzeb. Marketing szeptany restauracji to coś znacznie więcej niż przypadkowe pochwały napisane przez internautów, chociaż każda z nich jest oczywiście cenna. Jednak w skutecznym buzz marketingu nie ma miejsca na przypadek – tutaj potrzebna jest solidna strategia.
Popularna restauracja karmi się dobrym słowem
Skuteczny marketing szeptany restauracji nie ma nic wspólnego z nachalna reklamą. Jeśli myślicie, więc że swoją kampanię oprzecie na publikacji wpisów nachalnie promujących Wasz punkt gastronomii, to musimy Was rozczarować. Tego typu działania mogą wyrządzić znacznie więcej szkody, niż przysporzyć profitów. Profesjonalny WoMM (Word of Mouth Marketing) opiera się na świadomych działaniach, które podejmuje się po dokładnym zapoznaniem się ofertą produktową. W oparciu o te informacje ustala się cele będące fundamentem marketingowego plany Waszej kampanii. Jeśli wiemy, jakie efekty chcemy osiągnąć dużo łatwiej będzie określić, jakich narzędzi będziemy potrzebowali do ich realizacji.
Dobry marketing szeptany prowokuje do rozmowy
Skuteczny marketing szeptany restauracji to taki, które inicjuje merytorycznie wartościowe rozmowy, a nie reklamuje. Dlatego cała strategia powinna oprzeć się o profesjonalnie stworzone scenariusze konwersacji. W nich nie ma miejsca na sztuczność i nachalne nagabywanie. Specjaliści od WoMM wiedzą, że każdy wpis, który może wywołać choćby cień wątpliwości w odbiorcy co do jego autentyczności może w znacznym stopniu zmniejszyć zaufanie do restauracji. Wiele, więc jest do stracenia, bo lojalność trudno będzie odbudować.
Szeptanka ze smakiem
Ustaliliśmy już, że marketing szeptany niewiele ma wspólnego z nadmiernie entuzjastycznym zachwalaniem, a jego skuteczne wykorzystywanie wymaga ogromnej wiedzy i wyczucia. Wasza restauracja jest żywym organizmem, nie powinniśmy więc przeprowadzać na niej zbyt ryzykowanych testów. Dlatego zamiast błądzić we mgle, kampanie z zakresu marketingu szeptanego dla gastronomii, gdzie siła rekomendacji jest niezwykle silna, lepiej oddać w ręce profesjonalistów, którzy swoje działania oprą na solidnej strategii zbudowanej w oparciu o wiedzę i doświadczenie.
Daj się namówić sukces
Marketing szeptany to niezwykle skuteczne narzędzie branży gastronomicznej nie tylko pod kątem stworzenia sieci rekomendacji, ale również ze względu na działania pozycjonujące. Dzięki takim działaniom zdobywane są naturalne linki, za sprawą których nasza strona pojawia się wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania, dzięki czemu klienci szukający miejsca, w którym będą mogli zjeść pyszny posiłek, łatwiej trafią na Waszą witrynę.
U mnie marketing szeptany sprawdził się świetnie. Sprzedaż wzrosła diametralnie, nie sądziłem, że w tak krótkim czasie można uzyskać takie dobre efekty. Obroty restauracji wzrosły o jakieś 40-50%, więc dla mnie rewelacja. Mega polecam takie działania.