Reklama w prasie lokalnej, czy jest opłacalna? Internet jest miejscem, w którym najwięcej osób reklamuje swoje produkty i usługi. Reklamę można znaleźć tam wszędzie. Natomiast tradycyjne formy promocji bardzo mocno straciły na popularności. Nie przynoszą one zamierzonych efektów. Wiele osób zastanawia się jednak czy aby na pewno są one takie bezwartościowe? Reklama w prasie lokalnej czy ma ona sens i czy warto zainwestować w nią pieniądze?
Czym jest reklama w prasie?
Reklama w prasie jest to reklama, która jako środek przekazu wykorzystuje prasę. Obecnie pojęcie prasa, można rozumieć dwojako. Jest to jej tradycyjna forma papierowa, ale także elektroniczna, czyli e-gazeta. Każdy reklamodawca chce, aby jego komunikat dotarł do jak najszerszego grona odbiorców i do odpowiedniej grupy docelowej. Żeby jednak tak się stało treść musi zostać umieszczona w odpowiedniej gazecie. Prasa może mieć różny charakter. Ogólny lub specjalistyczny, lokalny lub ogólnokrajowy. Różne są też nakłady na prasę. Wiadomo, że im większy będzie to nakład tym większa szansa na dotarcie do grupy docelowej. Jakie są wady i zalety reklamy w prasie?
Reklama w prasie lokalnej – wady i zalety
Wiele osób zastanawia się czy reklama w prasie lokalnej ma sens i czy warto w nią inwestować. Nie ma na to jednej odpowiedzi, ponieważ zależy to od pewnych czynników jakimi są na przykład budżet, zasięg działalności i grupa docelowa. Warto więc wskazać jej wady i zalety, by być świadomym z czym wiąże się taka forma promocji.
Reklama w prasie lokalnej – zalety
- Możliwość dopasowania jej do posiadanego budżetu – ceny reklamy prasowej zależą od liczby czytelników. Im jest ona większa tym większa będzie cena reklamowania się w niej. Dlatego też prasa lokalna zwykle nie ma wysokich cen i mogą sobie na nią pozwolić nawet bardzo małe firmy.
- Dostęp do określonej grupy odbiorców- jak wiadomo prasa lokalna obowiązuje tylko na określonym obszarze, z łatwością więc można dotrzeć do swojej grupy docelowej.
- Zaufanie – reklama w prasie lokalnej wciąż wzbudza większe zaufanie w porównani do innych form promocji. Natomiast im większe zaufanie tym większa szansa na większą sprzedaż i duże zyski. Warto więc dbać o nie i wykorzystywać takie formy promocji, które je zwiększają.
- Większa rentowność niż w przypadku reklam cyfrowych – osoby, które kupują prasę nie wyrzucają jej od razu tylko czytają kilkukrotnie, a czasami nawet dzielą się nią z domownikami. Co więcej prasa jest zwykle dostępna również w poczekalniach u fryzjera, lekarza.
- Można dzięki niej dotrzeć do starszych pokoleń – reklama w prasie lokalnej ma jeszcze ten plus, że pozwala dotrzeć do starszych pokoleń, to oni w głównej mierze kupują gazety, nie korzystają natomiast zbyt często z Internetu. Reklama w prasie lokalnej umożliwia dotarcie również do nich.
Reklama w prasie lokalnej – wady
- Mała czytelność gazet – nietrudno jest zauważyć, że liczba czytelników gazet bardzo mocno spadła. Większość z nich korzysta z internetowych portali informacyjnych i nie kupuje już gazet.
- Mała kontrola nad reklamą – gazety zwykle nie dają możliwości wyboru miejsca, w którym ma zostać umieszczona reklama. Może więc zdarzyć się tak, że będzie ona mało widoczna lub znajdzie się na tej samej stronie co reklama konkurencji co oczywiście nie będzie dla niej korzystnym rozwiązaniem.
- Konieczność wyróżnienia się – jak zostało to już wspomniane zdarza się tak, że reklama danej firmy zostanie umieszczona na tej samej stronie co reklama jej konkurencji, aby czytelnik jej nie ominął musi się ona wyróżniać. Co więcej reklam w prasie jest bardzo dużo co powoduje, że niekiedy czytelnik pomija je. Można wówczas zainwestować w reklamę, która będzie większa i bardziej kolorowa wiąże się to jednak z wyższymi kosztami.
Czy reklama w prasie lokalnej ma sens? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ zależy to od pewnych czynników. Jak wszystko ma ona swoje wady i zalety, z którymi warto się zapoznać przed podjęciem decyzji. Wszystko zależy od tego jakie oczekiwania względem niej ma reklamodawca.
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]