Każda firma, niezależnie od tego jak długo funkcjonuje na rynku ma jedno wspólnie zadanie – rozwijać się poprzez sprzedaż. Stanie się tak nie tylko, jeśli wykonamy wysokiej jakości produkty. Przede wszystkim musimy jednak zainwestować w naprawdę dobrą kampanię reklamową, która będzie opierała się na solidnych podstawach.
Znane nazwiska do reklamy
Znane nazwiska i ich wizerunki sprawiają, że reklama na pewno będzie cieszyła się większą popularnością. Przy czym te znane nazwiska można podzielić na aktorów kinowych, serialowych, na radiowców i na showmanów. Nie ma co wątpić, że to aktorzy kinowi o międzynarodowej sławie zgarniają największe pule finansowe za udział w reklamach. Jednak ich udział w reklamach jest już trochę co najmniej oklepany. Osoba, która reklamuje operatora komórkowego, ptasie mleczko, dżemy, alkohol i którą widzimy 10 razy na godzinę staje się dla nas nudna i niewiarygodna. Nie ma się więc czemu dziwić, że reklamodawcy zaczęli szukać gorących i lubianych nazwisk wśród showmanów. Z roku na rok cieszą się oni ogromną popularnością.
Kabaretowe nazwiska
Ludzie coraz bardziej lubią chodzić na kabarety. Moment, kiedy wyśmiewane są najróżniejsze sytuacje z dnia codziennego lub to co się dzieje w polskich realiach, polityce sprawia, że ludzie mają czas na relaks i na odpoczynek. Kabaret sprawia, że jesteśmy w stanie nabrać dużego dystansu do siebie i do otaczającej nas rzeczywistości. Nie ma się więc czemu dziwić. Znani showmani z kabaretów zostali ciepło przyjęci w reklamie jednego z operatorów komórkowych. Ich nieporozumienia są śmieszne, zaskakujące, czasem zakrawające o minimalną głupotę, jednak takie coś oddziałuje właśnie na potencjalna grupę odbiorców. Wszystko przez to, że z takimi sytuacjami codziennymi jesteśmy w stanie o wiele bardziej się zidentyfikować niż z wymuskanymi modelkami i modelami, których nigdy nie dościgniemy wyglądem.
Nowi odbiorcy
Swego czasu jeden z polskich banków zatrudnił do pomocy znanego showmana, aby móc podbić nowy rynek odbiorców. Taka sytuacja miała miejsce już kilka lat temu i do tej pory owy showman współpracuje z danym bankiem. Dzięki temu ich klientów przybywa. Zatrudnienie showmana do reklamy danej sieci banków było strzałem w 10. Przekonało ono młodych, potencjalnych odbiorców poniżej 26 roku życia do inwestycji w ich usługi. Dlaczego takie działania zostały wykonane? Ponieważ ludzie kojarzyli bank z tradycja, historią, długowiecznością, nie z nowoczesnością. Marki nie kojarzono z innowacyjnością i technologią, wręcz odwrotnie. Zatrudnienie osoby młodej, znanej ze swojego humorystycznego podejścia do życia miało odmienić tę sytuację. Pokazano młodym, że bank jest nowoczesny i warto założyć w nim konto.
Zauważalne zaskoczenie
Showmani w reklamach stali się prawdziwym elementem zaskoczenia dla klientów składającym się na ambient marketing. Do tego przełamują oni pewne stereotypowe podejście do reklamy, dzięki czemu reklama wzbudza w nas jeszcze milsze, przyjaźniejsze uczucia. Jesteśmy w stanie dany produkty, daną usługę jeszcze bardziej przełożyć na swoje życie, dzięki czemu będziemy bardziej chętnie dokonamy ewentualnych inwestycji w daną firmę. Mówi się, że nie każdy showman nadaje się do reklamowania danych produktów. To prawda. Trzeba umiejętnie dobierać osobę do danej reklamy, dzięki czemu odniesie ona jeszcze większy sukces. Są takie nazwiska, które są znane już od wielu. Jednak ich sława ma swoich fanów, jak również zagorzałych przeciwników. Jeżeli sami sobie nie chcemy zaszkodzić, to musimy w tej kwestii uważać, bo w następnej kolejności nawet najbardziej znany aktor kinowy nie będzie w stanie pomóc nam się podnieść z upadku.